Prosperity - Achieving Life Fulfillment
Aktualności

​ŚWIECIE, CO SIĘ STAŁO?

Jak zarządzać sobą w czasach chaosu.

Pandemia, zaraza, zamknięty świat, stany wyjątkowe, chaos, etc. dotąd straszyły nas z ekranów i były fabułą katastroficznych filmów fikcji. Kiedy pojawiały się końcowe napisy, wstawałeś z fotela i horror się kończył. Tak, to była tylko fikcja lub historia z przeszłości. 
I wtedy czuliśmy swoją nieśmiertelność… 
Nagle zostaliśmy wybudzeni z letargu, na początku nie dowierzając, lekceważąc złe wieści i zdaliśmy sobie sprawę z własnej śmiertelności. Ogarnął nas strach, panika i chaos.
W czasach hiperkonsumpcji i rywalizacji o „więcej i więcej“ – to szok dla naszych racjonalnych umysłów, emocji i wygodnych ciał.
Szukamy ratunku w izolacji, maskach, procedurach i gromadzeniu zapasów na przyszłość…
I nagle myśl: na jaką przyszłość?
Przecież już nic nie będzie takie samo jak przedtem. 
A co z teraz?
Procedury dodają otuchy – i dobrze, ale w natłoku złych wiadomości i fake newsów, sami musimy zadbać o nasz stan ciała, umysłu, emocji i ducha.
Łatwo jest zatopić się w negatywnym nastawieniu, panice i wizjach koszmaru przyszłości rozważając spiskowe teorie tragicznego rozwoju sytuacji.
Potrzebna jest wiedza i świadomość w obliczu zagrożenia oraz więcej empatii, życzliwości, czyste ręce i czyste intencje.
Strach wywołuje stres i blokuje system immunologiczny. Pamietaj, że nie masz kontroli nad pandemią, ale masz kontrolę nad swoimi myślami i zachowaniami.
Rozwój sytuacji w drastyczny sposób uświadamia nam, że wszyscy jesteśmy połączeni i nic nie jest nam dane na zawsze… To ważne uświadomienie i apel o człowieczeństwo i empatię.

Chińczycy wysłali do Włoch maski i materiały medyczne, umieszczając na pudełkach cytat z rzymskiego wiersza: „Jesteśmy falami tego samego morza.“

Pamiętajmy o tym i ofiarujmy sobie więcej empatii, życzliwości.

PAMIĘTAJ:

To na czym się skupiasz rośnie. Zmień stan strachu na stan Mocy.

  1. Zachowaj spokój.
  2. Koncentruj się na pozytywnych myślach.
  3. Świadomie skupiaj swoją uwagę na tym co możesz zrobić w tej sytuacji.
  4. Zaakceptuj niepewność i szukaj nowych możliwości.
  5. Bądź świadomy – edukuj się i odróżniaj fakty od fikcji.
  6. Izoluj się od negatywów i chaosu ( tylko 2 x dziennie sprawdzaj informacje).
  7. Nie narzekaj i nie pozwól robić tego innym.
  8. Zarządzaj swoimi emocjami, bądź stabilny. Dbaj o każde słowo i zachowanie – jesteś wzorem dla innych – dodaj im otuchy. Bądź liderem w swoim domu i otoczeniu.
  9. Troszcz się o innych, okazuj im życzliwość, empatię i uświadamiaj.
  10. Myj ręce mydłem przez co najmniej 20 sekund i nie dotykaj twarzy.
  11. Medytuj codziennie by wzmocnić układ immunologiczny i zadbać o równowagę emocjonalną.
  12. Często zadawaj sobie pytanie: co jeszcze mogę zrobić w tej sytuacji?
  13. Dezynfekuj często używane przedmioty: laptop, telefon, klamki, wyłączniki, etc.
  14. Codziennie swoje myśli i serce wypełnij wdzięcznością za to co masz. Kiedy odczuwasz wdzięczność pozbywasz się lęku.

Pamiętaj, to nie wydarzenia i otoczenie czyni cię nieszczęśliwym lub szczęśliwym, bo, tylko ty odpowiadasz za swoje emocje i zachowania.

Wiedz, że nie jesteś sam.
Możesz na mnie liczyć, zadzwoń po pomoc i wsparcie.

Pogotowie Coachingowe 

– Irena Sowińska

Sprawdź też

POGOTOWIE COACHINGOWE

To wsparcie dla tych, którzy są w kryzysowej sytuacji i utknęli w ciężkich myślach, obawach …